INVATAMINTELE MARELUI MAESTRU III -Sufletul-

       ImageNoaptea târziu ușa unei scări de bloc se deschide violent… Liniște… deodată o rafală puternică de vânt viscolește toată zăpada înauntru. Pentru o secundă puteai să juri ca te afli undeva pe la Polul Nord. Mai lipseau câțiva eschimoși și imaginea ar fi fost completă. Liniștea din casa scării imeidiat este spartă de scuturatul unor bocanci grei de schi. În timp ce bătea frenetic din picioare puteai vedea cum și mai multă zăpadă se aduna pe jos. Se intoarce rapid inchide ușa grea din metal, singura stavilă intre el si intemperiile crude de afară, iși dă gluga cea mare jos din cap și răsuflă ușurat. Era Cărnatul. Acum rezemat cu spatele de ușă oftează incă o dată și mai puternic, iși țintește privirea catre divinitate și gândește cu voce tare:

-Daa cum să nu!! Când toată lumea stă frumos în casă la caldurică și mănâncă floricele eu trebuie să alerg prin oraș, la minus zero grade, să caut gheață!! Spuse supărat pentru că a înghețat ca un cârnat.

Își face curaj și își continuă drumul pănă sus la etajul 2. Ajunge in dreptul unei uși foarte vechi parcă ciuruită de un AK 47 pe care era lipit un semn mare: “No smoking” , dar scurtul mesaj era taiat cu o dungă mare roșie și dedesupt era adăugat:  “I changed my mind”

Pentru că deja tremura mult prea tare de frig Carnatul a deschis ușa și a intrat înuntru în cea  mai mare viteză cu gandul că inăuntru este mai cald. Surpriză în casă era la fel de frig.

-Iar nu a platit întreținerea! Spuse Carnatul întinzând mâna să aprindă lumina de pe hol. Dar surpriză becul a rămas tot stins.

-… și curentul!!!

Din capătul holului întunecat se auzi o voce puțin cam răgușită.

-Dragul și bunul meu Cărnat ai ajuns? și tușește groaznic

-Da maestre în sfârșit sunt aici și am reușit să gasesc ce mi-ați cerut. A fost destul de greu, toate magazinele sunt inchise, e Craciunul, vine moșul în seara asta!

-Hahah (râs isteric) moșul vine mereu fira-r barba lui deși nu-l cheamă nimeni! Spuse maestrul tușind parcă și mai rău

Pe măsură ce Carnatul se apropia de camera Maestrului se putea auzi numai țipete, lovituri, strigăte de durere și din când în când un tușit enervant. Marele Maestru se juca din nou W.O.W(world of warcraft). Analizând mai atent cocoașa, și barba lungă a acestuia se vedea clar ca se juca de câteva zile bune.

-Pe unde să pun punga asta cu gheța?întrebă curios Carnatul

-Ține-o un pic, sunt intr-un raid ai rabdare căci porțile cunoșterii se vor deschide în curând!! (La sfârșit tușind groaznic)

-Maestre m-am gandit că dacă au venit sărbătorile un braduț frumos împodobit nu ar strica, ar înveseli puțin atmosfera pe aici, ce zici?Image

-Mă uit la tine și imi vine să iți dau doua palme, tu chiar nu ai învățat nimic!! Ce înseamnă un brad împodobit?

-Un brad frumos împodobit  este o traditie care se pare ca provine din Germania secolului al XVI-lea. Astfel, semnificatia pomului de Craciun intial nu a fost strict legata de nasterea lui Iisus. Cel care a avut primul ideea de a atarna lumanari in brazi se pare ca a fost Martin Luther, initiatorul Reformei protestante, impresionat fiind de frumusetea unei paduri de brazi si de scanteierea stelelor printre crengile lor. Dorind sa aiba tot timpul aceasta imagine in fata ochilor, a asezat lumanari pe un brad, recompunand astfel privelistea admirata de el in mijlocul casei sale. Tot din Germania provine beteala, pe langa care se mai asezau mere, bomboane si alte podoabe.

-Tu nu ești sănătos, tu chiar nu ești!! Ce reforme ce Martin Luther… bradul frumos impodobit este o pierdere de timp, acum repetă după mine: o pierdere de timp de timp! E nevoie să silabisesc. Atunci când lumea o sa înceapă să arunce brazii la gunoi o sa iau și eu creangă să o agăț în perete, miroase frumos, acum gata nu mai vreau să aud de brazi. Trebuie să ne concentrăm, sunt lucruri mult mai importante de discutat! Ai adus gheața?

-Da aici este! Ce facem cu ea?

-De ce folosești pluralul eu nu am de gand să fac nimic cu ea sunt racit nu vezi! Tu vei face ce e de făcut cu ea! Ai înțeles? Spuse maestru tușind din nou

-Maestre mă speriați iar!! Ce trebuie să fac cu ea?

-În primul rând trebuie să o scoți din pungă inteligentule!! Bagă mâna și scoate câteva cuburi!

Cârnatul nu a mai stat pe ganduri și a băgat mâna în punga cu gheața, a amestecat bine conținutul și a scos câteva cuburi.

-Maestre e receee aoleuu!

-Nu zău inteligentule, credeam că frige! Astăzi te voi învăța despre temperatura sufletului!

-Puteți să ma invățați mai repede, mi-a înghețat mâna! Spuse Cârnatul

-Eu am un suflet, tu ai un suflet, totă lumea are un suflet, ne-am nascut cu el e ceva normal. E ceva uman, de ex. Calculatorul asta nu are un suflet, masa nu are suflet domnul Urs cu care dorm eu noaptea nu are suflet.

– Nu știam ca dormiți cu o jucărie din pluș noaptea…spuse Carnatul și începe să râdă

-Linișteeeee domnul Urs e special nu înțelegi, ideea e ca nu are suflet inteligentule!! Temperatura optimă la care trebuie să funcționeze un suflet este zero sau ceva grade sub zero la fel ca un cub de gheața. Dacă sufletul este menținut la o temperatură mai mare adică dacă este iubit, cocolișit și ocrotit se topește adică devine slab. La fel ca cubul din mâna ta, vezi deja a început sa se topească, în curând o să dispară și noi nu vrem asta!

-Înțeleg nu vrem asta pentru că dacă stăm să se topească ne îngheață prea tare mâna! Apropo mai stau mult cu cuburile astea în mână? Spuse Cârnatul

-Îngheața mâna, lasă mâna inteligentule vorbeam de suflet!! Off ce mă fac eu cu tine? Sufletele noatre trebuie să fie reci ca să rezistam, să fim puernici, nu ai auzit de supravieuțuirea celui mai în formă. Că să rezistăm trebuie să fim nesimțiți si reci, numai așa o să putem să facem o diferență. Numai așa supraviețuirea este garantată. Bradul tău frumos împodobit nu face nimic altceva decât să încalzească sufletul, tu vrei să ți se încâlzeascî sufletul și să devii slab și pipernicit? Îl  întreabă maestrul

-Nu maestre nuuu, vreau să fiu puternic, da-l dracu de brad vreau să fiu un cub de gheță nesimțit!!

-Așa te vreau dragul și bunul meu Cârnat rece și nesimțit!! Acum ia pahurul acela si pune cuburile în el! Ordonă maestrul

Cârnatul obedient ascultă porunca maestrului si pune cuburile într-un pahar.

-Acum toarnă wiski! Spuse maestrul

-Ce rol are wiski-ul maestre. AA știu are rolul de a da savoare sufletului  rece și gol, nu?

-Da cum sa nu, poți să spui și așa! Acum da-l incoace mi s-a facut sete.spuse maestrul tușind din nou. Lecția s-a terminat acum lasă-mă am început alt raid, am nevoie de liniște!!

-Gata maestre atât? Deci asta e treaba cu sufletul, interesant o să țin minte. De acum încolo nu o să mai las nimic să mă „topească”

– Da da da!(cu ochii în calculator) înainte să pleci mai pune un pahar, spuse concentrat maestrul

-Da maestre cum să nu! Gata eu em plecat e cam frig pe aici, ma duc acasă să manânc ceva cald făcut de mama, la revedere!!

-Să închizi ușa, bate vantul la mine pe hol, nu vreau să racesc mai rău!! ordonă din nou maestrul.Image

În timp ce se îndrepta spre ieșire cu pașii repezi pe holul întunecat și friguros se opri în tocul ușii de la bucătarie. Pe perete, deasupra mesei era atârnată o crenguță de brad frumos împodobită, cu ghirlande, beteală și vată frumos aranjată.

-O dată pe an sufletul maestrului se topește! Gândi cu voce tare Carnatul

 

Etichetat , , , ,

Lasă un răspuns

